Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2015

Μορφές της Αναγέννησης


  Γαλιλαίος (1564-1642)  


Υπήρξε ο διασημότερος αστρονόμος της Αναγέννησης. Βελτίωσε το τη­λε­σκό­πιο, ε­φηύ­ρε το θερμόμετρο και αναδιατύπωσε τη θεωρία περί ηλιοκεντρικού συστήματος που είχε δι­α­­τυ­πώ­σει πρώτος ο Αρίσταρχος ο Σάμιος τον 3ο αιώνα π.Χ. Για τη θεωρία του αυτή διώ­­χθη­κε από τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και αναγκάστηκε να την α­πο­κη­ρύ­ξει γονατιστός μπρο­στά στην Ιερά Εξέταση.

  Λεονάρντο ντα Βίντσι (1452-1519)  

Συμπύκνωσε στο έργο του τις βασικές αρχές της Αναγέννησης. Ασχολήθηκε με πολ­λούς γνω­στούς στην εποχή του τομείς: τη μηχανική, τη φιλοσοφία, την αρ­χι­τε­κτο­νι­κή, τα μα­­θη­μα­τι­κά, τη ζωγραφική και τη γλυπτική. Έχαιρε μεγάλου θαυμασμού σε ό­λη τη διάρκεια της ζω­ής του αλλά και μέχρι σήμερα.

Η «Μόνα Λίζα» αποτελεί το αριστούργημά του, ένα έργο που ακόμη και στις μέρες μας προ­κα­λεί τόσο τον θαυμασμό του κοινού όσο και την αντιπαράθεση των ειδικών σχε­τι­κά με την ερμηνεία του.

Λεονάρντο ντα Βίντσι: «Μόνα Λίζα»

  Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (1541-1614)  

Σπουδαίος Έλληνας ζωγράφος της Αναγέννησης, γνωστός επίσης με το προσωνύμιο El Gre­co (= Ο Έλληνας). Ανέπτυξε έναν τελείως προσωπικό τρόπο ζωγραφικής. Γεν­νή­θη­­κε στη βενετοκρατούμενη Κρήτη και εργάστηκε στην Ιταλία και την Ισπανία.

Ελ Γκρέκο: «Η προσκύνηση των ποιμένων»

  Ραφαήλ (1483-1520)  

Ανήκει στους κορυφαίους ζωγράφους της Αναγέννησης. Η «Σχολή των Αθηνών» α­πο­τε­­λεί έ­να από τα πλέον χαρακτηριστικά αναγεννησιακά έργα, καθώς συνιστά μια σα­φή α­πο­­δο­χή στο σύνολο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Στο κέντρο του πί­να­κα εικονίζονται ο Πλά­τω­νας και ο Αριστοτέλης, οι οποίοι εκφράζουν τις δύο δι­α­φο­ρε­τι­κές κατευθύνσεις της αρ­χαι­ο­ελ­λη­νι­κής σκέψης: ο Πλά­τω­νας τον μυστικισμό και ο Α­ρι­στο­τέ­λης τη λογική.

Ραφαήλ: «Η Σχολή των Αθηνών»

  Μιχαήλ Άγγελος (1475-1564)  

Ένας από τους κορυφαίους της Αναγέννησης. Ασχολήθηκε με την αρχιτεκτονική, τη γλυ­­πτι­κή, τη ζωγραφική και την ποίηση.

Μιχαήλ Άγγελος: «Η Δευτέρα Παρουσία»

  Λούθηρος (1483-1546)  


Εξέφρασε την αντίθεση του γερμανικού κόσμου στον Πάπα και εισηγήθηκε τη Θρη­σκευ­­τι­κή Μεταρρύθμιση. Κατήγγειλε τη διαστρέβλωση των αρχών του Χρι­στια­νι­σμού και υ­πο­­στή­ρι­ξε την επιστροφή στην εκκλησία της εποχής των Αποστόλων με μο­να­δι­κό γνώμονα την ερμηνεία της Αγίας Γραφής.

ΠΗΓΗ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ | ΕΙΚΟΝΕΣ: kosmosnews.blogspot.gr (1), el.wikipedia.org (2,4), myrodafni.blogspot.gr (3), www.metafysiko.gr (5), sfrang.com (6)



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ζωγραφική


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ μη γράφετε με greeklish ή κεφαλαία (σημαίνει ότι φωνάζετε), γιατί τα σχόλια θα διαγράφονται. Πριν τη δημοσίευση ελέγξτε για τυχόν λάθη απροσεξίας, πατώντας στο κουμπί «Προεπισκόπηση». Περισσότερα εδώ.