4 Σεπ 2011

Τα παιδιά έχουν δικαιώματα

Από τον Συνήγορο του Παιδιού


  • Όλοι είμαστε ίσοι! Όποια καταγωγή, θρησκεία, φύλο, ιδιαιτερότητα ή εμφάνιση κι αν έχουμε!
  • Μην παίρνετε αποφάσεις για μένα χωρίς εμένα. Ακούστε τη γνώμη μου για ό,τι με αφορά!
  • Έχω δικαίωμα να ενημερώνομαι και να μαθαίνω την αλήθεια!
  • Έχω κι εγώ προσωπικότητα. Σεβαστείτε την!
  • Μην ανακοινώνετε προσωπικά μου θέματα χωρίς τη θέλησή μου!
  • Οι σημειώσεις και τα γράμματά μου είναι μέρος της ιδιωτικής μου ζωής. Μην τα παραβιάζετε!
  • Μπορώ κι εγώ να κάνω λάθη! Μην προσβάλλετε την αξιοπρέπειά μου!
  • Αντί για εντολές και διαταγές, δώστε μου την ευκαιρία να κουβεντιάσουμε!
  • Πριν τιμωρηθώ για κάτι, δώστε μου την ευκαιρία να σας εξηγήσω!
  • Θέλω να μεγαλώνω χωρίς ξύλο και προσβολές. Βγάλτε τη βία από τη ζωή μου!
  • Αν γίνω θύμα βίας, έχω δικαίωμα να μιλήσω και να προστατευτώ, χωρίς να το μάθει όλος ο κόσμος!
  • Χρειάζομαι ψυχαγωγία και ξεκούραση: είναι κι αυτά δικαιώματά μου!



Όλα τα παιδιά έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα που ορίζονται από τις διεθνείς συμβάσεις, το Σύνταγμα και τους νόμους.

Το σημαντικότερο κείμενο για τα δικαιώματα των παιδιών είναι η Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ, η οποία καταγράφει τις υποχρεώσεις που έχουν τα κράτη μέλη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών απέναντι στα παιδιά. Η Σύμβαση υπογράφτηκε το 1989 και στην Ελλάδα έγινε νόμος το 1992.

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες δικαιωμάτων:
Συμμετοχή: δικαίωμα στην έκφραση γνώμης, στην πληροφόρηση, σε ελεύθερο χρόνο κ.ά.
Προστασία από κάθε μορφής κακοποίηση, εκμετάλλευση, διάκριση, ρατσισμό κ.ά.
Παροχές: δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, την ψυχαγωγία κ.ά.



Δείτε στη συνέχεια


ΑφιερώματαΔικαιώματα παιδιών
ΠΗΓΗ: www.0-18.gr

3 σχόλια:

maranda είπε...

Εξαιρετικές αναρτήσεις! Μερικές φορές χρειάζεται να υπενθυμίζουμε τα αυτονόητα...
Ένα τραγουδάκι αφιερωμένο σε όλους τους μικρούς σας αναγνώστες…

δάσκαλος98 είπε...

Δυστυχώς... Ας ελπίσουμε, ωστόσο, ότι θα γίνουν αυτονόητα για τα παιδιά!
Ευχαριστούμε για το τραγουδάκι! :))

δάσκαλος98 είπε...

@ Δ΄ τάξη 2ου Δημοτικού Σχολείου Αρχανών: Ευχαριστώ!

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα