Πέμπτη, 28 Ιουνίου 2012

Συμβουλές για ασφαλή κολύμβηση

Από το Λιμενικό Σώμα

 1  Μην απομακρύνεσαι κολυμπώντας από τις ακτές, όταν μάλιστα δεν ξέρεις καλό κο­λύ­­μπι. Έχεις σκεφτεί ότι η επιστροφή είναι περισσότερο κουραστική;

 2  Καλό εί­ναι να κολυμπάς με παρέα.


 3  Έχεις φάει; Περίμενε να περάσουν 3-4 ώρες για να κολυμπήσεις. Πάντως, καλό εί­ναι ν’ αποφεύγεις να μπαίνεις τελείως νηστικός στο νερό.

 4  Έχε κατά νου ότι αλκοόλ και κολύμβηση είναι ένας επικίνδυνος συνδυασμός. Υ­πεν­θύ­­μι­σέ το στους μεγάλους!

 5  Μην κάνεις βουτιές σε περιοχές που δε γνωρίζεις το βά­θος ή τη διαμόρφωση του βυθού ούτε σε πε­ρι­ο­χές με βράχια και πέτρες.

 6  Μη σπρώχνεις και μη βυθίζεις άλλους στη θά­λασ­σα.

 7  Μην κολυμπάς σε περιοχές όπου υπάρχουν πι­να­κί­δες που προειδοποιούν ότι η θά­λασ­σα είναι μολυσμένη.

 8  Μην κολυμπάς όταν οι καιρικές συνθήκες είναι κακές ή υπάρχουν στη θάλασσα με­γά­­λα κύματα και ισχυρά ρεύματα.

 9  Μην κολυμπάς μόνος τη νύχτα. Έχε κοντά σου έναν σύντροφο κολυμβητή και φρό­­ντι­ζε πάντοτε να έχεις οπτική επαφή μαζί του.

 10  Αν αισθανθείς ρίγος ή ζαλάδα, αν φοβάσαι ή κρυώνεις, βγες αμέσως από τη θά­λασ­­σα.

 11  Καθώς κολυμπάς παρατηρείς ότι σε παρασέρνει το ρεύμα; Μην πανικοβάλλεσαι: Δες από πού φυσάει ο άνεμος, στρέψε το στόμα και τη μύτη σου προς την αντίθετη κα­­τεύ­­θυν­­ση και προσπάθησε απλώς να κρατηθείς στην επιφάνεια.

Μήπως παρατηρείς ότι το ρεύμα είναι παράλληλο προς την ακτή; Κολύμπα μαζί του, πλη­­σι­ά­ζο­ντας την παραλία υπό γωνία.


 12  Αισθάνεσαι κίνδυνο; Κάλεσε βοήθεια.

 13  Κουράστηκες κολυμπώντας; Μη σε πιάνει πανικός. Μεί­­νε στην επιφάνεια σε οριζόντια θέση και συνεχίζεις ή­ρε­μα το κολύμπι όταν ξεκουραστείς.

 14  Έπαθες κράμπα; Μη φοβάσαι. Χαλάρωσε το μέρος του σώματος που «πιάστηκε» και κολύμπησε προς την α­κτή με αργές κινήσεις.

 15  Αν υπάρχουν σημαδούρες που δείχνουν τα όρια έξω α­πό τα οποία επιτρέπεται να κινούνται τα ταχύπλοα σκά­φη, μην κολυμπάς πέρα από αυτές. Υπάρχει κίνδυνος να σε χτυ­πήσουν.

 16  Υψώθηκε από τον ναυαγοσώστη κόκκινη σημαία κινδύνου; Βγες γρήγορα έξω α­πό το νερό. Η κόκκινη σημαία μπορεί να σημαίνει ότι τα κύματα ή τα ρεύματα έ­χουν γίνει πο­λύ επικίνδυνα, ότι υπάρχει ρύπανση στην θάλασσα ή ότι ελλοχεύει κά­ποιος άλλος κίν­δυνος.

 17  Αντιλήφθηκες κάποιον κολυμβητή να ζητάει βοήθεια ή να κινδυνεύει; Κάλεσε για βο­ήθεια, ψάξε να βρεις ένα αντικείμενο που επιπλέει (αν υπάρχει) και ρίξε το κο­ντά του για να πιαστεί.


Σε περίπτωση που πλησιάσεις το θύμα (ή είσαι ήδη κοντά του), έχε υπόψη ότι μπο­ρεί να κινδυνέψεις κι εσύ αν πιαστεί πάνω σου βίαια και απότομα.

 18  Μήπως καθώς κολυμπάς σε τσίμπησε κάποια τσούχτρα ή μέδουσα; Δεν υπάρχει λό­­γος πανικού! Διάβασε τα παρακάτω και συνέχισε άφοβα τις διακοπές σου:

Συμπτώματα μετά από μια επαφή-κέντρισμα με τσούχτρα ή μέ­δου­σα:

● Πόνος σαν κάψιμο (πολλές φορές έντονος).
● Κοκκίνισμα του δέρματος.
● Σε μερικές περιπτώσεις αποτυπώνεται στο δέρμα τμήμα της μέ­δου­­σας ή της τσούχτρας.

Πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις ένα τέτοιο τσίμπημα;

● Ξέπλυνε την περιοχή του τσιμπήματος με άφθονο θαλασσινό νε­ρό. Μη χρησιμοποιήσεις γλυκό νε­ρό, γιατί αυτό εν­δε­χο­μέ­νως να ενερ­γοποιήσει τυχόν κεντριά που έχουν μείνει στο δέρμα σου.
● Κάνε επάλειψη στην πληγή με αμμωνία (υπάρχει σε υγρή μορφή ή στικ). Αν δεν έ­χεις αμμωνία, μπορείς να ρίξεις οινόπνευμα ή ξίδι. Βάλε στο δέρμα πού­δρα ή αφρό ξυ­ρί­σμα­τος. Μετά από λίγη ώρα, ξέβγαλε την πούδρα ή τον αφρό με νερό.
● Σε περίπτωση που κάποιος οικείος σου ή άλλος συνάνθρωπος υποστεί από το τσί­μπη­­μα αναφυλακτικό σοκ, κάλεσε αμέσως ιατρική βοήθεια και βάλε τον ασθενή να ξα­πλώ­σει, κρατώντας το στόμα του.


ΠΗΓΗ: ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ | ΕΙΚΟΝΕΣ: www.swt.usace.army.mil (1), www.ναυαγοσωστικησχολη.gr
(2,4-5), endiaferonta.com (3), www.writership.org (6), www.tovima.gr (7), www.sigmalive.com (8)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ μη γράφετε με greeklish ή κεφαλαία (σημαίνει ότι φωνάζετε), γιατί τα σχόλια θα διαγράφονται. Πριν τη δημοσίευση ελέγξτε για τυχόν λάθη απροσεξίας, πατώντας στο κουμπί «Προεπισκόπηση». Περισσότερα εδώ.